Nowoczesny trening dla przedsiębiorcy


Witajcie ? Jeśli zaciekawił Was ten jakże ciekawy, acz przewrotny tytuł, to zapraszam do lektury.


Gdyby zacząć się zastanawiać nad sensem zwrotu „trening dla przedsiębiorcy”, można dojść do dwóch konkluzji:



1. W treningu nie ma znaczenia kim jesteś ?

2. W trening ma znaczenie, co robisz na co dzień ?


I właśnie tak rozpatrzę ten temat




? Jeśli zaczynasz swoją przygodę treningową, to musisz wyjść od kilku podstawowych kwestii:


- w jakim jesteś stanie zdrowia i formie

- jaki masz cel treningowy

- ile czasu tygodniowo możesz poświęcić na trening

- co poza siłownią lubisz/ możesz robić



I zacznę od pierwszego podpunktu: Jeśli nigdy nie ćwiczyłeś, masz mniej lub bardziej stresującą pracę, czy życie (a któż z nas nie ma?), coś cię pobolewa (np. plecy, kark) czy strzyka, masz zadyszkę wchodząc na 4 piętro do znajomych itp. Itd., to nie porywaj się od razu na trudny trening, tylko zacznij od spotkania się z doświadczonym trenerem, który najpierw sprawdzi twój stan i formę, a potem zaproponuje sensowny i racjonalny sposób trenowania pomagając ci przy tym z uporaniem się z dysfunkcjami czy bólem. Dopiero po tym etapie możesz bezpiecznie przejść do samych treningów, które będą zwiększały poziom trudności, a co za tym idzie – przynosiły coraz bardziej widoczne dla ciebie efekty.



Chyba najważniejsze pytanie – po co chcesz ćwiczyć? Czy się odstresować, czy może schudnąć, nabrać masy mięśniowej, wyrzeźbić ciało, czy też po prostu poczuć się sprawniejszym i bardziej pewnym siebie? Cele mogą być najróżniejsze, ale ważne jest, żeby to były TWOJE pragnienia a nie narzucone przez kogoś. Wtedy na pewno łatwiej będzie ci znieść wysiłek podczas treningu, a potem cieszyć się jego efektami.



Zastanów się i ustal najlepiej stałe dni i godziny przeznaczone na twój trening. To da Ci stabilizację czasową i pomoże rozplanować grafik spotkań zawodowych, a przy tym unikniesz niepewności w stylu: „na którą to ja miałem dziś trening”?



Jeśli będziesz wiedzieć, ile godzin tygodniowo i miesięcznie możesz poświęcić na trening na siłowni a ile na trening poza nią – możesz robić wspaniałe treningi cardio na rowerze, kajaku, biegając itd., da ci to świetne uzupełnienie planu treningowego oraz relaks zwłaszcza dla głowy, zmęczonej codzienną pracą. Jak widzisz, masz tu dość nieograniczoną swobodę wyboru dodatkowej aktywności fizycznej. Znajdź coś, co sprawi ci przyjemność, a przy tym nie będziesz czuć znużenia czy zniechęcenia. Pamiętaj, że możesz przecież robić różne dodatkowe treningi – nikt ci nie każe tylko biegać, czy tylko pływać ?



? Jeśli masz pracę siedzącą, spędzasz mnóstwo czasu przed komputerem czy jeżdżąc od klienta do klienta, to na pewno przydadzą ci się na początek (oczywiście po wstępnej koniecznej diagnozie twojej kondycji i formy!) ćwiczenia, które zniwelują dysfunkcje, które twój tryb życia na pewno spowodował.



Na początku na pewno będziesz musiał zmierzyć się z rozkurczeniem mięśni piersiowych, które powodują zapadanie się klatki piersiowej i zgarbione ramiona. Jeśli już przejdziesz ten etap, kolejnym będzie wzmocnienie twojej tzw. taśmy tylnej, czyli zaczynając od ćwiczeń wzmacniających mięsień równoległoboczny, stożki rotatorów, najszerszy grzbietu, rozkurczanie i wzmacnianie zazwyczaj bolących prostowników, aż po pracę z mięśniami pośladkowymi i kulszowo-goleniowymi. Oczywiście nie zapominaj o mięśniach core ?



Taka kompleksowa praca dzień po dniu, trening po treningu przyniesie ci poprawę samopoczucia, kondycji, zniwelowanie przykurczów i wzmocnienie mięśni odpowiedzialnych za stabilizację ciała.



Potem mając takie przygotowanie możesz wejść na obciążenia i bezpiecznie trenować, ciesząc się efektami swojej pracy.



Bez względu na to, czy jesteś biznesmenem, czy pracownikiem fizycznym, proponuję zawsze najpierw zacząć od zrobienia sobie takiego „przeglądu technicznego” , żeby potem mieć pogląd na swoje ciało, jego słabe punkty, które trzeba naprawić, czy wzmocnić, a potem ukierunkować swój trening na właściwe tory i móc się cieszyć zdrowiem i pięknym ciałem, czego ci serdecznie życzę.


Autor: Sylwia Bujalska - trenerka personalna, właściciel studia treningu personalnego „SB Gym Club” w Gdyni, https://trenergdynia.com